W
dniach od 15 do 19 maja grupa uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 w Redzie pod
opieką Mirosławy Niewiadomskiej i Justyny Zabrodzkiej uczestniczyła w Krótkoterminowej wymianie grup uczniów w
ramach programu Erasmus+,
natomiast Grażyna Napieraj oraz dyrektor Jan Skrobul wzięli udział w Międzynarodowym spotkaniu projektowym.
Partnerem goszczącym była szkoła CEIP Castillo de Doña Blanca w El Puerto de
Santa Maria mieszcząca się w południowo - zachodniej Hiszpanii, w regionie
Andaluzja. W projekcie uczestniczyli
także uczniowie i nauczyciele ze szkół w Bartin w Turcji oraz Talsi na Łotwie.
Głównym
celem wizyty było doskonalenie podstawowych umiejętności uczniów, takich jak: czytanie,
pisanie oraz rozwijanie umiejętności komunikatywnego posługiwania się językiem
angielskim. Uczniowie zapoznali się też z innowacyjną metodą nauczania
matematyki ABN stworzoną przez J. M. Montero. Podstawowym założeniem tej metody
jest, aby czynności wykonywane podczas lekcji pobudzały zdobywanie nowych
wiadomości przez wyzwolenie logicznego myślenia oraz formułowania algorytmów
matematycznych dostosowanych do poziomu umiejętności ucznia.
Czas
spędzony w El Puerto de Santa Maria był przepełniony zajęciami aktywizującymi.
Uczniowie uczestniczyli w warsztatach poetyckich poświęconych hiszpańskiemu
twórcy - Rafaelo Alberti - uznawanemu za jednego z
najważniejszych pisarzy „srebrnego wieku” literatury hiszpańskiej. Mieli
również okazję spróbować swoich sił w parku przygody oraz na ścieżce
przyrodniczej w Puerto Sherry. Odwiedzili też Muzeum Archeologiczne w Kadyksie,
prezentujące historię najstarszego ośrodka handlowego zachodniej Europy
założonego przez Fenicjan.
-
Najbardziej podobało mi się zwiedzanie
zamku Castillo San Marcos oraz kąpiele w Oceanie Atlantyckim i zajęcia na plaży
– wyznaje jedna z uczestniczek wymiany Aleksandra Wołosowicz.
Nie
można poznać do końca Hiszpanii bez nauki tańca flamenco. Ostatniego dnia w
szkole odbyły się warsztaty muzyczne i taneczne, w czasie których gospodarze
zaprezentowali instrumenty Andaluzji oraz pokazali kroki flamenco. Zwieńczeniem
wizyty było malowanie dłońmi - każdy z uczestników mógł złożyć swój odcisk dłoni na ścianie budynku
szkoły. Uczniowie tworzyli też plakaty oraz zakładki do książek z imionami
rówieśników z Hiszpanii.
Uczniowie
zakwaterowani byli u hiszpańskich rodzin, które otworzyły dla naszych uczniów
nie tylko drzwi swoich domów, ale także serca. Tygodniowy pobyt w Andaluzji był
dla wszystkich uczestników niesamowitym przeżyciem, zetknięciem z serdecznym
przyjęciem ze strony gospodarzy, kuchnią pełną owoców morza i malowniczymi
plażami. Dla nauczycieli stał się okazją do wymiany doświadczeń – innowacyjnych
technik nauczania, wzbogacenia warsztatu metodycznego.
Tekst: Justyna Zabrodzka
SHORT
- TERM EXCHANGES OF GROUPS OF PUPILS
CEIP CASTILLO
DE DOÑA BLANCA-EL PUERTO DE SANTA MARÍA-SPAIN
15th May - 19th
May 2017
Monday, 15th
May
8.55 - 9.50
Visit to school; meeting at the Library.
Official welcome by the headteacher, parents, pupils
and teachers. General aims and programme of the visit.
10.00 –11.15 Solidarity workshop
Raising awareness of the importance
of being informed to have a vision of the world and its problems and the need
to acquire the feeling of belonging to the community (local / global).
- Understanding of the relationship between global
citizenship and local citizenship.
- Promote an awareness of responsibility among
students for the development of personal and group responses to transform the
unjust reality of world.
The students
are grouped in international groups to work on a mural about solidarity with
immigrants
11.15 - 11.45 Breakfast (sandwich prepared by families)
12.00 – 13.45 Visit Phoenician Site “Doña Blanca”
The students will know the ancient stories of how the
town of
Doña Blanca.
14.00 - Lunch at school. Paella cooked by the parents'
association of the school
16.00 - Time with families Free Time (Shopping, Beach,
souvenirs,…)
Tuesday, 16th
May
9.00 A trip to EL Puerto de Santa Maria
9.45 - 10.45 Poetry workshop Rafael Alberti Foundation
·
Students make a bookmark with
illustrations of the poet Rafael Alberti
·
Reading of the poems "The sea
the sea" "My suit" "The pigeon was wrong" by Alberti
·
Illustration of poetry
OBJECTIVES:
• To make known to the students the life and work of
Rafael Alberti, through prizes,
decorations, literary works and graphics exhibited in
the rooms of the Rafael Municipal Center Alberti.
11.00-12.00 Reception of the Mayor
12.00- 13.50 Visit Castillo San Marcos and Bodegas
Caballero. Lunch
PRIMARY
The visit
consists of a description as a story of the functions that the strength.
Throughout the tour, students will be able to discover, so that the different
rooms of the castle, and the defensive elements that still survive during the
period Medieval: Walk round, keep, pit, watchtowers, traps or dungeons.
The idea is
to transfer our visitors to the medieval era, and show them the importance that
the castle had in that period. On the other hand, we offer the possibility of
doing the previous visit by making the students participants of the story:
Wednesday,
17th May
9.00 – 13.30 Activities Multi-adventure
Suggestions
|
Arrived by bus to the park
|
Combined route (train + foot)
|
Adventure workshop (Climbing wall, archery, slack
line)
|
Breakfast
|
Kayak
|
Change of clothes and collection
|
The students will form teams and try to understand the
rules of the different activities, since they will be explained in Spanish and
the Spanish students must translate them into English.
13.30-14.30 Lunch Centro de Visitantes “Los Toruños”
Thursday,
18th May
9.00 Visit Tour Cadiz City
9.30 Catamaran trip to the city of Cadiz
10.45 - 12.30 Archeological Museum
The history of the civilizations that have passed
through these lands through sculptural works, paintings written from antiquity.
A guide will explain everything concerning these issues.
Friday, 19th
May
9.00 – 10.00
Music Workshop. Musical Instruments of Andalucía. Dancing Flamenco
·
Knowledge of the instruments: Box,
castanets, cane keys and palms
later
they will try and rehearse with them
·
Learn some steps of sevillanas
·
Explanation of the best known
flamenco cantes: alegrias, bulerias, fandangos and rumbas
10.00- 11.15 Painting of hands. Mural of Solidarity
In a mural on the wall of the playground on a mandala
of different ethnic groups we will stamp the footprints of all the participants
11.15-11.45 Lunch at school (Andalusian breakfast)
12.00 A play “Poetry Reading” Authors: GLORIA FUERTES
Y RAFAEL ALBERTI (pupils’ performance)
Students will see a theater prepared by the students
of CEIP Castillo de dona Blanca
13.00-14.00
Evaluation. Delivery of gifts and diplomas
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
3.03.2017
Lista uczestników wyjazdu do
Hiszpanii
Lp.
|
Imię i nazwisko
ucznia
|
Klasa
|
Uzyskane punkty
|
1.
|
Bartosz GRUBA
|
6b
|
68
|
2.
|
Judyta MĄCZKA
|
6b
|
68
|
3.
|
Daria MYŚLIWIEC
|
6c
|
66
|
4.
|
Aleksandra WOŁOSOWICZ
|
6c
|
65
|
5.
|
Adam RĘKAWEK
|
6b
|
65
|
6.
|
Dominika KONIK
|
5b
|
64
|
Lista rezerwowa
1.
|
Zuzanna NAPIERAŁA
|
6a
|
64
|
2.
|
Karolina TRUSZKOWSKA
|
6b
|
64
|
15.02.2017r.
Zgodnie z Regulaminem projektu oraz zasadami rekrutacji uczestników na wyjazdy zagraniczne podajemy cztery działania zgodne z harmonogramem działań projektowych:1) Logo projektu lub/i list do uczniów szkoły partnerskiej - 5 pkt.
2) Praca w grupach międzynarodowych przy redagowaniu dziennika "Journal of a visit to Reda" - 5 pkt.
3) Praca w grupach międzynarodowych przy tworzeniu komiksu "Przygody Tomka Sawyera" - 5 pkt.
4) Opracowanie krótkiego tekstu użytkowego (do wyboru: zaproszenie, instrukcja obsługi, przepis kulinarny, życzenia, gratulacje) w języku angielskim. Termin oddania pracy: 27.02.2017r.) - 5 pkt.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz