Wizyta w Hiszpanii (V 2017)



   
 Edukacja w rytmie flamenco i smaków Andaluzji
W dniach od 15 do 19 maja grupa uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 w Redzie pod opieką Mirosławy Niewiadomskiej i Justyny Zabrodzkiej uczestniczyła w Krótkoterminowej wymianie grup uczniów w ramach programu Erasmus+, natomiast Grażyna Napieraj oraz dyrektor Jan Skrobul wzięli udział w Międzynarodowym spotkaniu projektowym. Partnerem goszczącym była szkoła CEIP Castillo de Doña Blanca w El Puerto de Santa Maria mieszcząca się w południowo - zachodniej Hiszpanii, w regionie Andaluzja.  W projekcie uczestniczyli także uczniowie i nauczyciele ze szkół w Bartin w Turcji oraz Talsi na Łotwie.

Głównym celem wizyty było doskonalenie podstawowych umiejętności uczniów, takich jak: czytanie, pisanie oraz rozwijanie umiejętności komunikatywnego posługiwania się językiem angielskim. Uczniowie zapoznali się też z innowacyjną metodą nauczania matematyki ABN stworzoną przez J. M. Montero. Podstawowym założeniem tej metody jest, aby czynności wykonywane podczas lekcji pobudzały zdobywanie nowych wiadomości przez wyzwolenie logicznego myślenia oraz formułowania algorytmów matematycznych dostosowanych do poziomu umiejętności ucznia.

Czas spędzony w El Puerto de Santa Maria był przepełniony zajęciami aktywizującymi. Uczniowie uczestniczyli w warsztatach poetyckich poświęconych hiszpańskiemu twórcy - Rafaelo Alberti - uznawanemu za jednego z najważniejszych pisarzy „srebrnego wieku” literatury hiszpańskiej. Mieli również okazję spróbować swoich sił w parku przygody oraz na ścieżce przyrodniczej w Puerto Sherry. Odwiedzili też Muzeum Archeologiczne w Kadyksie, prezentujące historię najstarszego ośrodka handlowego zachodniej Europy założonego przez Fenicjan.
- Najbardziej podobało mi się zwiedzanie zamku Castillo San Marcos oraz kąpiele w Oceanie Atlantyckim i zajęcia na plaży – wyznaje jedna z uczestniczek wymiany Aleksandra Wołosowicz.

Nie można poznać do końca Hiszpanii bez nauki tańca flamenco. Ostatniego dnia w szkole odbyły się warsztaty muzyczne i taneczne, w czasie których gospodarze zaprezentowali instrumenty Andaluzji oraz pokazali kroki flamenco. Zwieńczeniem wizyty było malowanie dłońmi - każdy z uczestników mógł  złożyć swój odcisk dłoni na ścianie budynku szkoły. Uczniowie tworzyli też plakaty oraz zakładki do książek z imionami rówieśników z Hiszpanii.

Uczniowie zakwaterowani byli u hiszpańskich rodzin, które otworzyły dla naszych uczniów nie tylko drzwi swoich domów, ale także serca. Tygodniowy pobyt w Andaluzji był dla wszystkich uczestników niesamowitym przeżyciem, zetknięciem z serdecznym przyjęciem ze strony gospodarzy, kuchnią pełną owoców morza i malowniczymi plażami. Dla nauczycieli stał się okazją do wymiany doświadczeń – innowacyjnych technik nauczania, wzbogacenia warsztatu metodycznego.

                                                                                                                                 Tekst: Justyna Zabrodzka









                      














 SHORT - TERM EXCHANGES OF GROUPS OF PUPILS
CEIP CASTILLO DE DOÑA BLANCA-EL PUERTO DE SANTA MARÍA-SPAIN
15th May - 19th May 2017

Monday, 15th May
 8.55 - 9.50 Visit to school; meeting at the Library.
Official welcome by the headteacher, parents, pupils and teachers. General aims and programme of the visit.
10.00 –11.15 Solidarity workshop
 Raising awareness of the importance of being informed to have a vision of the world and its problems and the need to acquire the feeling of belonging to the community (local / global).
- Understanding of the relationship between global citizenship and local citizenship.
- Promote an awareness of responsibility among students for the development of personal and group responses to transform the unjust reality of world.
 The students are grouped in international groups to work on a mural about solidarity with immigrants
11.15 - 11.45 Breakfast (sandwich prepared by families)
12.00 – 13.45 Visit Phoenician Site “Doña Blanca”
The students will know the ancient stories of how the town of
Doña Blanca.
14.00 - Lunch at school. Paella cooked by the parents' association of the school
16.00 - Time with families Free Time (Shopping, Beach, souvenirs,…)

Tuesday, 16th May
9.00 A trip to EL Puerto de Santa Maria
9.45 - 10.45 Poetry workshop Rafael Alberti Foundation
·         Students make a bookmark with illustrations of the poet Rafael Alberti
·         Reading of the poems "The sea the sea" "My suit" "The pigeon was wrong" by Alberti
·         Illustration of poetry
OBJECTIVES:
• To make known to the students the life and work of Rafael Alberti, through prizes,
decorations, literary works and graphics exhibited in the rooms of the Rafael Municipal Center Alberti.
11.00-12.00 Reception of the Mayor
12.00- 13.50 Visit Castillo San Marcos and Bodegas Caballero. Lunch
PRIMARY
The visit consists of a description as a story of the functions that the strength. Throughout the tour, students will be able to discover, so that the different rooms of the castle, and the defensive elements that still survive during the period Medieval: Walk round, keep, pit, watchtowers, traps or dungeons.
The idea is to transfer our visitors to the medieval era, and show them the importance that the castle had in that period. On the other hand, we offer the possibility of doing the previous visit by making the students participants of the story:


Wednesday, 17th May
9.00 – 13.30 Activities Multi-adventure
Suggestions
Arrived by bus to the park
Combined route (train + foot)
Adventure workshop (Climbing wall, archery, slack line)
Breakfast
Kayak
Change of clothes and collection

The students will form teams and try to understand the rules of the different activities, since they will be explained in Spanish and the Spanish students must translate them into English.
   13.30-14.30 Lunch    Centro de Visitantes “Los Toruños”
Thursday, 18th May
9.00 Visit Tour Cadiz City
9.30 Catamaran trip to the city of Cadiz
10.45 - 12.30 Archeological Museum
The history of the civilizations that have passed through these lands through sculptural works, paintings written from antiquity. A guide will explain everything concerning these issues.
Friday, 19th May
 9.00 – 10.00 Music Workshop. Musical Instruments of Andalucía. Dancing Flamenco
·         Knowledge of the instruments: Box, castanets, cane keys and palms
              later they will try and rehearse with them
·         Learn some steps of sevillanas
·         Explanation of the best known flamenco cantes: alegrias, bulerias, fandangos and rumbas
10.00- 11.15 Painting of hands. Mural of Solidarity
In a mural on the wall of the playground on a mandala of different ethnic groups we will stamp the footprints of all the participants
11.15-11.45 Lunch at school (Andalusian breakfast)
12.00 A play “Poetry Reading” Authors: GLORIA FUERTES Y RAFAEL ALBERTI (pupils’ performance)
Students will see a theater prepared by the students of CEIP Castillo de dona Blanca

 13.00-14.00 Evaluation. Delivery of gifts and diplomas

 ---------------------------------------------------------------------------------------------------------

3.03.2017

Lista uczestników wyjazdu do Hiszpanii
Lp.
Imię i nazwisko ucznia
Klasa
Uzyskane punkty
1.
Bartosz GRUBA
6b
68
2.
Judyta MĄCZKA
6b
68
3.
Daria MYŚLIWIEC
6c
66
4.
Aleksandra WOŁOSOWICZ
6c
65
5.
Adam RĘKAWEK
6b
65
6.
Dominika KONIK
5b
64

Lista rezerwowa
1.
Zuzanna NAPIERAŁA
6a
64
2.
Karolina TRUSZKOWSKA
6b
64

           
15.02.2017r.     
                                       
Zgodnie z Regulaminem projektu oraz zasadami rekrutacji uczestników na wyjazdy zagraniczne podajemy cztery działania zgodne z harmonogramem działań projektowych:

1) Logo projektu lub/i list do uczniów szkoły partnerskiej - 5 pkt.

2) Praca w grupach międzynarodowych przy redagowaniu dziennika "Journal of a visit to Reda" - 5 pkt.

3) Praca w grupach międzynarodowych przy tworzeniu komiksu "Przygody Tomka Sawyera" - 5 pkt.

4) Opracowanie krótkiego tekstu użytkowego (do wyboru: zaproszenie, instrukcja obsługi, przepis kulinarny, życzenia, gratulacje) w języku angielskim. Termin oddania pracy: 27.02.2017r.) - 5 pkt.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz