Regulamin




                             
                                                   


Regulamin projektu „Read, Write, Speak and Enjoy!”
oraz wyjazdów uczniów - mobilności


I.     INFORMACJE OGÓLNE

1.    Projekt realizowany jest w okresie od 1 września 2016 do 31 sierpnia 2018 w ramach programu: Erasmus + (Partnerstwa strategiczne - współpraca szkół).
2.    W projekcie mogą uczestniczyć uczniowie Szkoły Podstawowej nr 3 w Redzie.
3.    Projekt realizowany jest w formie: zajęć szkolnych, zajęć pozalekcyjnych oraz indywidualnie przez uczniów.
4.    Główne cele projektu to:
- rozwijanie umiejętności podstawowych uczniów - pisania oraz czytania ze zrozumieniem
  w języku ojczystym i w języku angielskim;
- rozwijanie umiejętności komunikatywnego posługiwania się językiem angielskim;
- rozwijanie umiejętności mówienia w języku ojczystym;
- doskonalenie zawodowych, pedagogicznych kompetencji nauczycieli;
- wdrożenie modelu aktywnego uczenia się i współpracy uczniów, nauczycieli i rodziców;
- zwiększenie umiejętności uczniów i nauczycieli w zakresie posługiwania się TIK;
- promowanie tolerancji, otwartości na inne kultury, tradycje, zwyczaje;
- wymiana przykładów dobrych praktyk między nauczycielami z różnych krajów.
5.    W ramach realizacji projektu przewiduje się trzy wyjazdy do szkół partnerskich  w Hiszpanii, na Łotwie i w Turcji a także wizytę partnerów zagranicznych w Szkole Podstawowej nr 3 w Redzie.
6.    Udział w projekcie jest dobrowolny oraz bezpłatny, gdyż jest realizowany ze środków Unii Europejskiej. Wyjazdy są dofinansowane z grantu otrzymanego przez szkołę.
7.    Drobne wydatki własne pokrywają uczestnicy wyjazdu z własnego kieszonkowego.
8.    Ze względu na specyfikę projektu, jednorazowo może uczestniczyć w wyjazdach pięcioro  uczniów. Wyjazdy traktowane są jako wyraz uznania dla uczniów szczególnie wyróżniających się zaangażowaniem w realizację projektu.
9.    W czasie wyjazdu uczniowie prezentują wyniki dotychczasowej pracy, a także pracują nad projektem wspólnie z uczniami z krajów partnerskich.
10.  Językiem roboczym projektu jest język angielski.

II.   ZASADY REKRUTACJI UCZESTNIKÓW NA WYJAZDY ZAGRANICZNE

1.    Rekrutacji uczniów dokonuje Komisja Rekrutacyjna w składzie:
a)    Dyrektor szkoły.
b)    Koordynator projektu.
c)    Przedstawiciel zespołu nauczycieli ds. projektu.
d)   Przedstawiciel Samorządu Szkolnego.
2.    Komisja Rekrutacyjna sporządza listę podstawową i rezerwową kandydatów do wyjazdu.
3.    Chętni uczniowie, w terminie ustalonym przez komisję, zgłaszają swoją kandydaturę  na zatwierdzonym przez komisję druku wraz ze zgodą obojga rodziców/prawnych opiekunów na wyjazd dziecka za granicę. Formularz dostępny będzie na szkolnej stronie internetowej po ogłoszeniu rekrutacji na konkretny wyjazd.
4.    Wymagane dokumenty należy złożyć u koordynatora projektu - pani Grażyny Napieraj.
5.    Do rekrutacji mogą przystąpić dzieci spełniające następujące wymagania:
a)    Są uczniami klas IV – VI Szkoły Podstawowej nr 3 w Redzie.
b)    Posiadają umiejętność komunikowania się w języku angielskim na poziomie podstawowym.
c)    Nie sprawiają kłopotów wychowawczych.
d)    Angażują się w realizację projektu biorąc udział w działaniach na poziomie szkoły (przygotowują materiały, prezentacje, filmy, dokumentację realizacji projektu, itp.).
e)    Godnie wypełniają obowiązki ucznia/reprezentanta szkoły na forum szkolnym, lokalnym i międzynarodowym.
f)    Są komunikatywne, otwarte, umieją radzić sobie w różnych sytuacjach oraz posiadają umiejętność współpracy w grupie.
g)    Cechuje je rzetelność, uczciwość i sumienność podczas realizacji postawionych zadań.
6.    Uczeń będący kandydatem na wyjazd powinien posiadać aktualny paszport lub dowód tymczasowy.
7.    Uczniowie w ramach projektu mają prawo do jednokrotnego wyjazdu zagranicznego.
8.    Wszelkie kwestie nieujęte w regulaminie będą rozstrzygane przez Dyrektora szkoły i koordynatora projektu.

III.  PROCEDURA KWALIFIKACYJNA

1.    Podczas wyboru uczniów na wyjazd do szkoły partnerskiej będą brane pod uwagę następujące kryteria:
a)      Ocena z języka angielskiego (na koniec roku szkolnego lub I semestru):
- ocena celująca:             6 pkt.
- ocena bardzo dobra:     5 pkt.
- ocena dobra:                 4 pkt.
- ocena dostateczna:       3 pkt.
       b)  Ocena z zachowania (na koniec roku szkolnego lub I semestru):
           - ocena wzorowa:                                  5 pkt.
           - ocena bardzo dobra:                            4 pkt.
           - ocena dobra:                                        3 pkt.


c)      Deklaracja rodzica/rodziców o możliwości zakwaterowania dziecka/dzieci ze szkół partnerskich podczas wizyty w Redzie (5 – 11.02. 2017 r.)

10 pkt.

d)     Udział w działaniach projektowych:   
20 pkt.
 
Przed każdym wyjazdem zostaną określone cztery działania (wynikające z bieżących działań, zgodnych z harmonogramem działań projektowych (4 x 5 pkt.). Zostaną one przedstawione na stronie internetowej  po ogłoszeniu rekrutacji na konkretny wyjazd.
e)       Pisemna autoprezentacja: 
0 – 28 pkt.
w zależności od zaangażowania, umiejętności zaprezentowania własnych pomysłów, poprawności i staranności opisu.

Pytania:
1.
Dlaczego jesteś zainteresowany wyjazdem?
0 – 4 pkt.
2.
W jaki sposób będziesz przygotowywał się do wyjazdu?
0 – 3 pkt.
3.
Czy brałeś udział w działaniach projektowych Erasmus+ w szkole (listy, logo, gazetki i in.)? Opisz swoje działania.
0 – 6 pkt.
4.
Jak oceniasz swoje możliwości komunikowania się w języku obcym?
0 – 3 pkt.
5.
Co zrobisz, jeśli będziesz chciał coś powiedzieć, zapytać, a nie będziesz znał właściwych słów?
0 – 4 pkt.
6.
Jakie są korzyści z wyjazdu? (dla Ciebie, Twojego otoczenia, Twojej szkoły)
0 – 4 pkt.
7.
W jaki sposób chciałbyś / chciałabyś w swojej szkole przedstawić relację z wyjazdu?
0 – 4 pkt.

f)       Na wyjazd zostaną zakwalifikowani uczniowie, którzy uzyskają największą liczbę punktów. W przypadku identycznych wyników, ostatecznego wyboru uczestników dokona się poprzez losowanie.
2.  Lista uczestników wyjazdu ogłaszana będzie najpóźniej na miesiąc przed planowanym terminem wyjazdu. Z posiedzenia komisji rekrutacyjnej zostanie sporządzony protokół zawierający datę posiedzenia, imiona i nazwiska oraz podpisy członków komisji, jak również listę uczniów zakwalifikowanych na wyjazd. W/w lista zostanie wywieszona w siedzibie szkoły na tablicy ogłoszeń.
3.    Uczniom i rodzicom przysługuje prawo zgłoszenia zastrzeżeń, co do wyników rekrutacji w terminie do 3 dni roboczych od daty ogłoszenia listy uczestników.
4.    W przypadku zgłoszenia zastrzeżeń komisja rozpatruje sprawę i w ciągu 3 dni roboczych od wpłynięcia zastrzeżeń ogłasza ostateczną decyzję, która jest nieodwołalna. Autorzy zastrzeżenia mają prawo zapoznać się z protokołem posiedzenia komisji w terminie do tygodnia od chwili ogłoszenia decyzji ostatecznej.
5.    W przypadku rezygnacji z wyjazdu, rodzice uczestnika pokrywają koszty poniesione przez szkołę (np. zmiana rezerwacji biletu lotniczego). W przypadku rezygnacji któregoś z uczniów zakwalifikowanych przez Komisję na wyjazd zagraniczny prawo wyjazdu nabywa uczeń z listy rezerwowej według kolejności.

IV. REGULAMIN WYJAZDU ZAGRANICZNEGO

1.    Uczeń może wziąć udział w wyjeździe wyłącznie za pisemną zgodą rodziców/opiekunów prawnych.
2.    Uczeń w terminie określonym każdorazowo przez koordynatora zobowiązany jest dostarczyć komplet dokumentów:
a)    Oświadczenie rodziców (prawnych opiekunów) w sprawie zagranicznego wyjazdu dziecka w ramach projektu Erasmus+ 'Read, Write, Speak and Enjoy!', zgodę na udzielenie pomocy medycznej,
b)    kartę informacyjną,
c)    kartę EKUZ,
d)    ksero paszportu lub dowodu,
e)    pisemne potwierdzenia zapoznania się z regulaminem wymiany.
3.    Uczestnicy wyjazdu muszą być do niego odpowiednio przygotowani (walizka na kółkach, odpowiedni ubiór, obuwie, paszport, legitymacja szkolna)
4.    Uczestnicy przelotu samolotem i ich rodzice/prawni opiekunowie mają obowiązek zapoznania się z informacjami znajdującymi się na stronie lotniska.
5.    Uczestnicy wyjazdu stawiają się punktualnie o wyznaczonej godzinie na wyznaczone miejsce zbiórki.
6.    Rodzice/opiekunowie prawni odpowiadają za dowóz uczestnika na wyznaczoną przez organizatora miejsce zbiórki w dniu wyjazdu, bezzwłoczny odbiór w dniu powrotu.
7.    Opiekę nad uczestnikami wyjazdu sprawują:
a)    opiekunowie - w czasie podróży, podczas zajęć organizowanych przez szkołę goszczącą;
b)    rodzina goszcząca - podczas przybywania z rodziną goszczącą;
8.    W przypadku przebywania w domu rodziny goszczącej uczestnik wyjazdu jest zobowiązany przestrzegać zasad ustalonych przez gospodarzy.
9.    Po powrocie uczestnik będzie rozpowszechniał rezultaty projektu w środowisku szkolnym, lokalnym i międzynarodowym i przygotuje prezentację na temat wyjazdu, którą zaprezentuje innym uczniom.
10. Podczas podróży uczestnik zobowiązany jest do przestrzegania przepisów podróżnych oraz stosowania się do poleceń opiekunów, pilota i kierowców.
11. Uczestnik zobowiązany jest do przestrzegania postanowień, przepisów i regulaminów obowiązujących w obiekcie zakwaterowania oraz miejscach realizacji programu wycieczki (m.in. przepisów przeciwpożarowych, komunikacyjnych, poruszania się po drogach publicznych, ciszy nocnej, BHP).
12. Każdy uczestnik wyjazdu zobowiązany jest zachowywać się kulturalnie, dbać o dobre imię szkoły i kraju, nie naruszać godności partnerów reprezentujących inną kulturę, religię, czy przekonania. Obiekty zabytkowe i eksponaty muzealne musi traktować z należytym szacunkiem.
13. Każdego uczestnika wyjazdu obowiązuje zachowanie, które nie będzie narażać na niebezpieczeństwo jego i innych.
14. Każdego uczestnika wyjazdu obowiązuje bezwzględny zakaz:
a)    samodzielnego – bez zgody kierownika wymiany - oddalania się od grupy;
b)    spożywania używek w jakiejkolwiek postaci.
15.  Uczestnicy wyjazdów mają bezwzględny nakaz przestrzegania ciszy nocnej obowiązującej w danym obiekcie i przebywania w tym czasie w miejscu wyznaczonym na nocleg.
16. Wszystkich uczestników wyjazdu obowiązuje ustalony program i rozkład czasowy dnia.
17. Oddalanie się uczestnika z terenu zakwaterowania oraz miejsca prowadzenia zajęć może nastąpić wyłącznie za wiedzą i zgodą opiekunów (nauczycieli lub rodziców/opiekunów prawnych), pod opieką których się znajduje.
18.  Każdy uczestnik zobowiązany jest dbać o swój bagaż i pieniądze, przedmioty wartościowe oraz o mienie i wyposażenie miejsca, w którym przebywa.
19. Nauczyciele nie ponoszą odpowiedzialności za zagubienie pieniędzy, dokumentów oraz zagubienie lub zniszczenie przedmiotów wartościowych zabranych na wyjazd.
20. Podczas wyjazdów zagranicznych uczniowie mogą realizować program różniący się od programu polskich opiekunów. W takim przypadku uczniowie pozostają pod opieką rodziców uczniów goszczących lub pracowników szkoły goszczącej.
21.  Za szkody wyrządzone przez ucznia odpowiedzialność ponoszą jego rodzice/ opiekunowie prawni.
22.  Uczestnik może sam dawkować sobie leki na podstawie oświadczenia rodziców/opiekunów prawnych.
23. Regulamin obowiązuje od momentu zbiórki przed wyjazdem do momentu zakończenia wyjazdu przez koordynatora.
24. W przypadku rezygnacji z wyjazdu ucznia zakwalifikowanego do tego wyjazdu, koszty wynikające z tej rezygnacji (zmiana nazwiska na bilecie lotniczym, odwołanie rezerwacji itp.) ponosi rodzic/opiekun prawny ucznia.
25. Wszelkie kwestie nieujęte w regulaminie będą rozstrzygane przez Dyrektora szkoły i koordynatora projektu.

Reda, 01.09.2016

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz