Regulamin projektu „Read, Write, Speak and Enjoy!”
oraz
wyjazdów uczniów - mobilności
I. INFORMACJE
OGÓLNE
1. Projekt
realizowany jest w okresie od 1 września 2016 do 31 sierpnia 2018 w ramach
programu: Erasmus + (Partnerstwa strategiczne - współpraca szkół).
2. W projekcie mogą uczestniczyć uczniowie Szkoły
Podstawowej nr 3 w Redzie.
3. Projekt realizowany jest w formie: zajęć
szkolnych, zajęć pozalekcyjnych oraz indywidualnie przez uczniów.
4. Główne cele projektu to:
- rozwijanie umiejętności podstawowych uczniów - pisania oraz
czytania ze zrozumieniem
w języku ojczystym i
w języku angielskim;
- rozwijanie umiejętności komunikatywnego posługiwania się
językiem angielskim;
- rozwijanie umiejętności mówienia w języku ojczystym;
- doskonalenie zawodowych, pedagogicznych kompetencji
nauczycieli;
- wdrożenie modelu aktywnego uczenia się i współpracy
uczniów, nauczycieli i rodziców;
- zwiększenie umiejętności uczniów i nauczycieli w zakresie posługiwania
się TIK;
- promowanie tolerancji, otwartości na inne kultury,
tradycje, zwyczaje;
- wymiana przykładów dobrych praktyk między nauczycielami z
różnych krajów.
5. W ramach realizacji
projektu przewiduje się trzy wyjazdy do szkół partnerskich w Hiszpanii, na Łotwie i w Turcji
a także wizytę partnerów zagranicznych w Szkole Podstawowej nr 3 w Redzie.
6. Udział w projekcie
jest dobrowolny oraz bezpłatny, gdyż jest realizowany ze środków Unii Europejskiej.
Wyjazdy są dofinansowane z grantu otrzymanego przez szkołę.
7. Drobne wydatki
własne pokrywają uczestnicy wyjazdu z własnego kieszonkowego.
8. Ze względu na specyfikę projektu, jednorazowo
może uczestniczyć w wyjazdach pięcioro uczniów.
Wyjazdy traktowane są jako wyraz uznania dla uczniów szczególnie wyróżniających
się zaangażowaniem w realizację projektu.
9. W czasie wyjazdu
uczniowie prezentują wyniki dotychczasowej pracy, a także pracują nad projektem
wspólnie z uczniami z krajów partnerskich.
10. Językiem roboczym projektu jest język
angielski.
II. ZASADY REKRUTACJI UCZESTNIKÓW NA WYJAZDY
ZAGRANICZNE
1. Rekrutacji uczniów
dokonuje Komisja Rekrutacyjna w składzie:
a) Dyrektor szkoły.
b) Koordynator
projektu.
c) Przedstawiciel
zespołu nauczycieli ds. projektu.
d) Przedstawiciel
Samorządu Szkolnego.
2. Komisja
Rekrutacyjna sporządza listę podstawową i rezerwową kandydatów do wyjazdu.
3. Chętni uczniowie,
w terminie ustalonym przez komisję, zgłaszają swoją kandydaturę na zatwierdzonym przez komisję druku wraz
ze zgodą obojga rodziców/prawnych opiekunów na wyjazd dziecka za granicę.
Formularz dostępny będzie na szkolnej stronie internetowej po ogłoszeniu
rekrutacji na konkretny wyjazd.
4. Wymagane dokumenty
należy złożyć u koordynatora projektu - pani Grażyny Napieraj.
5. Do rekrutacji mogą
przystąpić dzieci spełniające następujące wymagania:
a) Są uczniami klas
IV – VI Szkoły Podstawowej nr 3 w Redzie.
b) Posiadają
umiejętność komunikowania się w języku angielskim na poziomie podstawowym.
c) Nie sprawiają
kłopotów wychowawczych.
d) Angażują się w
realizację projektu biorąc udział w działaniach na poziomie szkoły
(przygotowują materiały, prezentacje, filmy, dokumentację realizacji projektu,
itp.).
e) Godnie wypełniają
obowiązki ucznia/reprezentanta szkoły na forum szkolnym, lokalnym i
międzynarodowym.
f) Są komunikatywne,
otwarte, umieją radzić sobie w różnych sytuacjach oraz posiadają umiejętność
współpracy w grupie.
g) Cechuje je
rzetelność, uczciwość i sumienność podczas realizacji postawionych zadań.
6. Uczeń będący
kandydatem na wyjazd powinien posiadać aktualny paszport lub dowód tymczasowy.
7. Uczniowie w ramach
projektu mają prawo do jednokrotnego wyjazdu zagranicznego.
8. Wszelkie kwestie nieujęte w regulaminie będą
rozstrzygane przez Dyrektora szkoły i koordynatora projektu.
III.
PROCEDURA KWALIFIKACYJNA
1. Podczas wyboru uczniów na wyjazd do szkoły
partnerskiej będą brane pod uwagę następujące kryteria:
a)
Ocena z języka angielskiego (na koniec roku szkolnego lub I
semestru):
- ocena celująca:
6 pkt.
- ocena bardzo dobra:
5 pkt.
- ocena dobra: 4 pkt.
- ocena dostateczna:
3 pkt.
b)
Ocena z zachowania (na koniec roku szkolnego lub I semestru):
- ocena wzorowa: 5 pkt.
- ocena bardzo dobra: 4 pkt.
- ocena dobra: 3 pkt.
c)
Deklaracja
rodzica/rodziców o możliwości zakwaterowania dziecka/dzieci ze szkół partnerskich podczas wizyty w Redzie (5
– 11.02. 2017 r.)
10 pkt.
d) Udział w działaniach projektowych:
20 pkt.
|
Przed
każdym wyjazdem zostaną określone cztery działania (wynikające z bieżących działań,
zgodnych z harmonogramem działań projektowych (4 x 5 pkt.). Zostaną one przedstawione
na stronie internetowej po ogłoszeniu
rekrutacji na konkretny wyjazd.
e) Pisemna autoprezentacja:
0 – 28 pkt.
w zależności od zaangażowania, umiejętności zaprezentowania
własnych pomysłów, poprawności i staranności opisu.
|
Pytania:
1.
|
Dlaczego jesteś
zainteresowany wyjazdem?
|
0 – 4 pkt.
|
2.
|
W jaki sposób
będziesz przygotowywał się do wyjazdu?
|
0 – 3 pkt.
|
3.
|
Czy brałeś udział w działaniach
projektowych Erasmus+ w szkole (listy, logo, gazetki i in.)? Opisz swoje
działania.
|
0 – 6 pkt.
|
4.
|
Jak oceniasz swoje możliwości
komunikowania się w języku obcym?
|
0 – 3 pkt.
|
5.
|
Co zrobisz, jeśli będziesz chciał coś
powiedzieć, zapytać, a nie będziesz znał właściwych słów?
|
0 – 4 pkt.
|
6.
|
Jakie są korzyści z wyjazdu? (dla
Ciebie, Twojego otoczenia, Twojej szkoły)
|
0 – 4 pkt.
|
7.
|
W jaki sposób chciałbyś / chciałabyś w
swojej szkole przedstawić relację z wyjazdu?
|
0 – 4 pkt.
|
f) Na wyjazd zostaną zakwalifikowani uczniowie, którzy uzyskają
największą liczbę punktów. W przypadku identycznych wyników, ostatecznego
wyboru uczestników dokona się poprzez losowanie.
2. Lista uczestników wyjazdu ogłaszana będzie
najpóźniej na miesiąc przed planowanym terminem wyjazdu. Z posiedzenia komisji
rekrutacyjnej zostanie sporządzony protokół zawierający datę posiedzenia,
imiona i nazwiska oraz podpisy członków komisji, jak również listę uczniów
zakwalifikowanych na wyjazd. W/w lista zostanie wywieszona w siedzibie szkoły
na tablicy ogłoszeń.
3. Uczniom i rodzicom przysługuje prawo zgłoszenia zastrzeżeń, co
do wyników rekrutacji w terminie do 3 dni roboczych od daty ogłoszenia listy
uczestników.
4. W przypadku zgłoszenia zastrzeżeń komisja rozpatruje sprawę i w
ciągu 3 dni roboczych od wpłynięcia zastrzeżeń ogłasza ostateczną decyzję,
która jest nieodwołalna. Autorzy zastrzeżenia mają prawo zapoznać się z
protokołem posiedzenia komisji w terminie do tygodnia od chwili ogłoszenia
decyzji ostatecznej.
5. W przypadku rezygnacji z wyjazdu, rodzice
uczestnika pokrywają koszty poniesione przez szkołę (np. zmiana rezerwacji
biletu lotniczego). W przypadku rezygnacji któregoś z uczniów zakwalifikowanych
przez Komisję na wyjazd zagraniczny prawo wyjazdu nabywa uczeń z listy
rezerwowej według kolejności.
IV. REGULAMIN WYJAZDU ZAGRANICZNEGO
1. Uczeń może wziąć udział w wyjeździe wyłącznie
za pisemną zgodą rodziców/opiekunów prawnych.
2. Uczeń w terminie określonym każdorazowo przez koordynatora
zobowiązany jest dostarczyć komplet dokumentów:
a) Oświadczenie rodziców (prawnych opiekunów) w sprawie
zagranicznego wyjazdu dziecka w ramach projektu Erasmus+ 'Read, Write, Speak
and Enjoy!', zgodę na udzielenie pomocy medycznej,
b) kartę informacyjną,
c) kartę EKUZ,
d) ksero paszportu lub dowodu,
e) pisemne potwierdzenia zapoznania się z
regulaminem wymiany.
3. Uczestnicy wyjazdu muszą być do niego
odpowiednio przygotowani (walizka na kółkach, odpowiedni ubiór, obuwie,
paszport, legitymacja szkolna)
4. Uczestnicy przelotu samolotem i ich
rodzice/prawni opiekunowie mają obowiązek zapoznania się z informacjami
znajdującymi się na stronie lotniska.
5. Uczestnicy wyjazdu stawiają się punktualnie o
wyznaczonej godzinie na wyznaczone miejsce zbiórki.
6. Rodzice/opiekunowie prawni odpowiadają za
dowóz uczestnika na wyznaczoną przez organizatora miejsce zbiórki w dniu
wyjazdu, bezzwłoczny odbiór w dniu powrotu.
7. Opiekę nad uczestnikami wyjazdu sprawują:
a) opiekunowie - w czasie podróży, podczas zajęć organizowanych przez
szkołę goszczącą;
b) rodzina goszcząca - podczas przybywania z
rodziną goszczącą;
8. W przypadku przebywania w domu rodziny
goszczącej uczestnik wyjazdu jest zobowiązany przestrzegać zasad ustalonych
przez gospodarzy.
9. Po powrocie uczestnik będzie rozpowszechniał
rezultaty projektu w środowisku szkolnym, lokalnym i międzynarodowym i
przygotuje prezentację na temat wyjazdu, którą zaprezentuje innym uczniom.
10. Podczas podróży uczestnik zobowiązany jest do
przestrzegania przepisów podróżnych oraz stosowania się do poleceń opiekunów,
pilota i kierowców.
11. Uczestnik zobowiązany jest do przestrzegania
postanowień, przepisów i regulaminów obowiązujących w obiekcie zakwaterowania
oraz miejscach realizacji programu wycieczki (m.in. przepisów
przeciwpożarowych, komunikacyjnych, poruszania się po drogach publicznych,
ciszy nocnej, BHP).
12. Każdy uczestnik wyjazdu zobowiązany jest
zachowywać się kulturalnie, dbać o dobre imię szkoły i kraju, nie naruszać
godności partnerów reprezentujących inną kulturę, religię, czy przekonania.
Obiekty zabytkowe i eksponaty muzealne musi traktować z należytym szacunkiem.
13. Każdego uczestnika wyjazdu obowiązuje
zachowanie, które nie będzie narażać na niebezpieczeństwo jego i innych.
14. Każdego uczestnika wyjazdu obowiązuje
bezwzględny zakaz:
a) samodzielnego – bez zgody kierownika wymiany - oddalania się od
grupy;
b) spożywania używek w jakiejkolwiek postaci.
15. Uczestnicy wyjazdów mają bezwzględny nakaz
przestrzegania ciszy nocnej obowiązującej w danym obiekcie i przebywania w tym
czasie w miejscu wyznaczonym na nocleg.
16. Wszystkich uczestników wyjazdu obowiązuje
ustalony program i rozkład czasowy dnia.
17. Oddalanie się
uczestnika z terenu zakwaterowania oraz miejsca prowadzenia zajęć może nastąpić
wyłącznie za wiedzą i zgodą opiekunów (nauczycieli lub rodziców/opiekunów
prawnych), pod opieką których się znajduje.
18. Każdy uczestnik
zobowiązany jest dbać o swój bagaż i pieniądze, przedmioty wartościowe oraz o
mienie i wyposażenie miejsca, w którym przebywa.
19. Nauczyciele nie
ponoszą odpowiedzialności za zagubienie pieniędzy, dokumentów oraz zagubienie
lub zniszczenie przedmiotów wartościowych zabranych na wyjazd.
20. Podczas wyjazdów
zagranicznych uczniowie mogą realizować program różniący się od programu
polskich opiekunów. W takim przypadku uczniowie pozostają pod opieką rodziców
uczniów goszczących lub pracowników szkoły goszczącej.
21. Za szkody
wyrządzone przez ucznia odpowiedzialność ponoszą jego rodzice/ opiekunowie
prawni.
22. Uczestnik może sam
dawkować sobie leki na podstawie oświadczenia rodziców/opiekunów prawnych.
23. Regulamin obowiązuje od momentu zbiórki przed
wyjazdem do momentu zakończenia wyjazdu przez koordynatora.
24. W przypadku
rezygnacji z wyjazdu ucznia zakwalifikowanego do tego wyjazdu, koszty
wynikające z tej rezygnacji (zmiana nazwiska na bilecie lotniczym, odwołanie
rezerwacji itp.) ponosi rodzic/opiekun prawny ucznia.
25. Wszelkie kwestie
nieujęte w regulaminie będą rozstrzygane przez Dyrektora szkoły i koordynatora projektu.
Reda, 01.09.2016
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz